2) Serbest Jeoloji Mühendisine Zemin Etüt Raporu hazırlatılıp bu rapor belediyenin Jeoloji Mühendisinden onaylatılır.
3) Kanal Kotu Tutanağı Fen İşleri Müdürlüğünden alınır.
4) Yol Kotu Tutanağı Serbest Harita Mühendisi’nce hazırlanıp Belediyemizce kontrolü yapılıp onaylanır.
5) Yukarıdaki belgelerle beraber Mimara, Mimari proje hazırlattırılır.
6) Mimari projeye ve zemin etüt raporuna göre İnşaat Mühendisince, Statik proje ve hesapları;
Makine Mühendisince, sıhhi tesisat, Asansör, kalorifer, ısı yalıtım proje ve hesapları;
Elektrik mühendisince, elektrik tesisatı ve telefon projesi, Telekom onayı ve şebeke raporu hazırlanır.
7) Yukarıda bahsi geçen tüm evraklar, projeler ve ekleri; bir
dilekçe, tapu, aplikasyon krokisi Belediyemiz Emlak servisinden alınan
Arsa Değeri, Kimlik Fotokopisi, Tüm Mühendislere ait Fenni Mesul
Taahhüt’ü ve Oda Sicil Belgeleri, İl Savunma Müdürlüğünden alınan
Sığınak Vizesi (1500 m² ve üzeri) Sürveyan Taahhüt’ü (3000 m² ve üzeri
yapılarda İnşaat, Makine ve Elektrik Sürveyanlarından Noter tasdikli
Taahhüt istenir) Müteahhidi varsa Müteahhit bilgileri ve Noter Tasdikli
Kat Karşılığı İnşaat Sözleşmesiyle birlikte dosya halinde İmar
Müdürlüğü’nde Proje Kontrol bürosuna teslim edilir.
8) Teslim edilen tüm projeler ve evrakları Belediyemiz bünyesindeki ilgili mühendislerce kontrol edilip onaylanır.
9) Onaylanan mimari projenin hesapları yapılıp gerekli harçlar yatırılarak İnşaat Ruhsatı verilir.
10) İnşaat ruhsatı tarihinden itibaren yeni yapılarda ilk 2 (iki) yıl
içersinde inşaata başlanılması zorunludur. Aksi takdirde RUHSAT
HÜKÜMSÜZ hale gelir.
—Ruhsat tarihinden itibaren 5 (beş) yıl içerisinde de Yapı Kullanım izin
belgesi alınmalı veya 5 (beş) yıllık süre dolmadan Ruhsat Yenileme
yapılmalıdır. Aksi takdirde RUHSAT HÜKÜMSÜZ hale gelir.
11) Yeni yapılarda hafriyat yapılmadan ilgili Harita Mühendisi’nce
Proje aplikasyonu yapılıp akabinde Yol Kotuna göre Harita Mühendisi
kontrolünde hafriyat yaptırılır. Bu arada Elektrik Mühendisi’nce binanın
topraklaması yaptırılır.
12) İnşaata başlanacağı zaman bir gün önce SSK’ ya sigorta bildirmede
bulunur daha sonra belediyemizce inşaat ruhsatındaki ilgili işe başlama
tarihi atılır.
13) Temel vizesi için hafriyat yaptırılıp temel kalıpları ve
demirleri hazırlandıktan sonra, Belediyemizden yetkili bir kişiyle,
Fenni Mesul olan inşaat elektrik ve Harita mühendisi inşaat mahallinde
gerekli kontrolleri yaparlar.
14) Beton atılırken gerekli beton numunesi alınıp laboratuarda
gerekli tetkikleri yapıldıktan sonra alınan rapor Yapı Kullanma İzin
Belgesi alınıncaya kadar saklanır.
15) Su basman seviyesine gelince, temel vizesindeki ilgili kişilerle
beraber Fenni Mesul olan Makine Mühendisi’ de inşaat mahallinde gerekli
kontrolleri yaparlar. Su basman vizesi yapılmasıyla birlikte ilgili
Harita Mühendisinin sorumluluğu biter.
16) İnşat iskân aşamasına gelinceye kadar Fenni mesul olan ilgili
Mühendisler ve Belediyemiz yetkililerince gerekli mutat kontroller
yapılır. Her tabliye betonunda kalıp ve demir, kontrol tutanağı
hazırlanır.
17) İnşaat tamamen bittiğinde Yapı Kullanma izin belgesi almak için
Belediyemiz İmar Müdürlüğüne Dilekçe, Tapu, Yapı Ruhsatı, Kimlik
Fotokopisi, Emlak servisinden alınan Arsa Değeri ve Numarataj sevisinden
alınan adres ve kapı numarası ile başvurulur.
18) Belediyemizin ilgili görevlilerince inşaat mahallinde söz konusu
yapının proje ve eklerine uygun yapılıp yapılmadığı kontrol edilir.
19) Uygun ise yapı sahibi Maliye ve SSK’dan ilişik kesme yazısını,
fenni mesullerden iş bitim belgesini (varsa sürveyan), beton numune
raporunu, asansör dosyasını, sığınak raporunu, PTT ankastre raporunu
getirir. Bu belgelere göre yapı kullanma izin belgesi düzenlenir.
20) Yapı kullanma izin belgesi alındığı tarihten itibaren bir ay
içinde, bina emlak ve çevre temizlik beyanları belediye emlak servisince
verilir. 3 ay içerisinde de kadastro müdürlüğüne başvurularak tabuda
cins tastiği yaptırılır.